käyttöoppaat

Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset - Arval kuljettaja

Leasingauton hankkiminen ja palauttaminen

Miten tilaan uuden työsuhdeauton?
Selvitä ensin, millainen yrityksesi autopolitiikka on ja mitä mahdollisuuksia tai rajoituksia se asettaa uuden auton hankinnalle. Kun yrityksesi autopolitiikka on selvillä, voit olla yhteydessä Arvaliin ja valita mieleisesi auton yhdessä kanssamme. Tämän jälkeen valintasi hyväksytetään vielä työnantajallasi. Teemme sopimuksen aina työnantajan kanssa, ja työsuhdeautoilijana olet auton käyttäjä.

Millaisen ja minkä hintaisen työsuhdeauton voin hankkia? 
Sekä hintaluokka että muut rajoitukset määritellään yrityksesi autopolitiikassa. Arval on merkkiriippumaton toimija, mikä tarkoittaa, että meidän kauttamme saat minkä tahansa Suomessa myytävän auton, mikäli yrityksesi autopolitiikka sen sallii.

Miten vastaanotan uuden leasingautoni? 
Uuden auton vastaanotto tapahtuu käytännössä myyjäliikkeen kanssa. Arval on mukana luovutusprosessissa, mutta annamme myyjäliikkeen hoitaa luovutuksen heidän ammattitaidollaan. Meiltä saat tarvittavat tiedot ja ohjeistukset leasingauton käyttöön ja käytännön asioihin sopimuksen aikana, mutta fyysinen ajoneuvonluovutus tapahtuu myyjäliikkeen toimesta.

Voinko vaihtaa ajoneuvoa kesken sopimuskauden?
Ajoneuvoa ei voi vaihtaa sopimuksen sisällä. Tarvittaessa voimme kuitenkin purkaa nykyisen sopimuksen ja tehdä uuden jos ajoneuvon vaihtaminen on tarpeellista. Sovittu leasingkausi on aina sitova, ja mikäli se katkaistaan ennenaikaisesti, veloitamme ennenaikaisesta sopimuksen päättämisestä johtuvat kulut. Jos haluat kuitenkin sovitun kauden aikana vaihtaa ajoneuvoa purkamalla alkuperäisen sopimuksen, tulee työnantajasi ensin hyväksyä tämä Arvalin asiakkaana.

Mitä leasingsopimuksen päättyessä tapahtuu?
Sopimuksen päättyessä tarkistetaan ja tasataan esimerkiksi ajokilometrit, polttoaine- ja muut kulut, sekä laskutusasiat. Kun sopimus päättyy eikä sitä jatketa, auto palautetaan takaisin Arvalille. Jos sinulla ei ole vielä uutta autoa ja sille on edelleen tarve, voit olla yhteydessä Arval asiakaspalveluun (p. +358 9 8254 1234) sopimuksen jatkamiseksi.

Miten palautan autoni Arvalille?
Auto palautetaan ensisijaisesti Arvalin palautuspisteeseen. Vaihtoehtoisesti yrityksesi autopolitiikasta riippuen voit palauttaa auton myös valikoiduille katsastusasemille tai jättää auton palautusnoutoa varten autoliikkeeseen, josta saat uuden auton. Huomioithan, että vaihtoehtoisista palautustavoista voi syntyä lisäkulu. Auto tulee palauttaa siistissä kunnossa, ja kaikki vahingot tulee olla korjattuna tai vähintäänkin vahinkoilmoituksella ilmoitettuina Arvalille ennen palautusta. Palauta kaikki auton mukana tulleet tarvikkeet ja lisävarusteet. Jos auton katsastus tai määräaikaishuolto on ajankohtainen, tulee se palauttaa katsastettuna ja huollettuna. Lue lisää leasingauton palautuksesta.


Leasingauton käyttö ja ajaminen

Pitääkö minun ilmoittaa ajokilometrini työnantajalleni?
Ajokilometrit tulee aina ilmoittaa Arvalille, sillä hallinnoimme ajoneuvoasi ja sen sopimusta. Sinun on ilmoitettava ajokilometrit myös työnantajallesi, jos työnantajasi pyytää niitä tai on ohjeistanut kilometrien ilmoittamisesta. Ajokilometritietoa tarvitaan sopimuskilometrien seurantaan ja hallintaan, jotta sopimuksen yksityiskohtia voidaan tarvittaessa muuttaa tarvetta vastaaviksi. Ajoneuvoille asetetaan sopimuksessa myös maksimikilometrimäärä, jonka täyttymistä seurataan hyvissä ajoin. Päivitä ajokilometrit ainakin muutaman kerran vuodessa MyArval -sovellukseen tai ole yhteydessä Arvalin yhteyshenkilöösi.

Mitä tapahtuu, jos ylitän sovitun kilometrirajan?
Jos leasingautosi ajokilometrit ylittävät sopimuksella määritetyt ajokilometrit, sopimus tulee päivittää vastaamaan uusia todellisia kilometrejä. Näin vältytään ikäviltä yllätyksiltä ja -kustannuksilta sopimuksen päättyessä. Ota tarvittaessa yhteyttä omaan asiakasvastaavaasi tai asiakaspalveluumme, p. +358 9 8254 1234.

Miten ja missä katsastan leasingautoni?
Kuljettajana ja auton käyttäjänä olet vastuussa siitä, että ajoneuvon määräaikaiskatsastus suoritetaan ajallaan. Seuraavan katsastusajankohdan voit tarkistaa Traficomin Liikenteen oma asiointi -palvelun kautta. Voit katsastaa autosi A-katsastuksen tai K1 katsastuksen -toimipisteellä. Ajan voit varata verkossa tai soittamalla suoraan katsastustoimipisteeseen. Katsastus kulut sisältyvät leasingsopimukseen. Muista siis aikaa varatessasi ja katsastuksessa asioidessasi mainita, että kyseessä on Arvalin ajoneuvo. Lue lisää leasingauton katsastamisesta.

Kuuluvatko pesut sopimukseeni ja missä pesetän autoni?
Auton pesut eivät kuulu leasingsopimuksiimme. Ajoneuvon kuljettajana sinun tulee tästä huolimatta huolehtia sopimusehtojen mukaisesti auton puhtaana- ja kunnossapidosta, johon kuuluu myös säännöllinen auton peseminen. Jos olet työsuhdeautoilija, yrityksesi autopolitiikkaan saattaa kuulua mahdollisuus maksaa auton pesu polttoainekortilla. Voit tarkistaa asian yrityksesi ajoneuvoista vastaavalta henkilöltä.


Sähköautot ja ladattavat hybridit

Mitä uutena sähköautoilijana kannattaa huomioida?
Arvalin kautta voit liisata myös sähköauton (EV) tai ladattavan hybridin (PHEV)Sähköautoilu vaatii kuljettajalta hieman erilaisia tottumuksia ja käytäntöjä kuin polttomoottoriautolla liikkuminen. Sähköautoon sekä sillä matkantekoon kannattaakin tutustua huolella jo hyvissä ajoin. Lue vinkkimme sujuvaan sähköautoiluun.

Kuuluuko kotilautausasema sopimukseeni? 
Kotilatausaseman saa Arvalin kautta lisäpalveluna samalle leasingsopimukselle autokohtaisesti. Kun kotilatausratkaisu lisätään osaksi huoltoleasingsopimusta, kotilatauslaite merkitään auton lisävarusteeksi. Jos olet työsuhdeautoilija, huomioithan, että lisävarusteiden hinta vaikuttaa autosi verotusarvoon. Tarkista tarvittaessa Arvalilta, mahdollistaako sopimuksesi kotilatausaseman hankkimisen lisävarusteena.


Leasingauton huolto ja renkaat

Kuinka usein autoni tulee huoltaa? 
Määräaikashuollot sisältyvät huoltoleasingsopimuksen hintaan. Auton käyttäjän vastuulla on kuitenkin huolehtia siitä, että määräaikahuollot suoritetaan ajallaan huolto-ohjelman mukaisesti. Yleensä autot määräaikaishuolletaan kerran vuodessa, mutta uusissa ja etenkin sähköautoissa huoltovälit voivat vaihdella paljonkin. Tutustu siis oman autosi käyttöohjekirjaan ja sieltä löytyvään huolto-ohjelmaan, sekä seuraa autosi ilmoituksia tarvittavista huolloista.
Lue lisää huolloista, teknisistä korjauksista ja katsastuksista.

Missä voin huoltaa autoni? 
Arvalilla on valtakunnallinen ajoneuvojen korjaukseen ja huoltoon sekä avustamiseen erikoistunut verkosto, joka kattaa koko maan. Huollathan autosi Arvalin varausjärjestelmien kautta, jotta voimme parhaimmalla mahdollisella tavalla taata huollon laadun sekä laskutusasioiden vaivattoman käsittelyn. Voit varata huollon sähköisesti MyArval-sovelluksen kautta. Jos sinulla on kysyttävää huolloista, korjauksista tai renkaista, ota yhteyttä sähköpostitse
huollot@arval.fi tai soita asiakaspalveluumme, p. +358 9 8254 1234.

Mitä huolto- tai korjauskustannuksia sopimukseni ei kata? 
Määräaikaishuoltojen, teknisten korjausten sekä renkaiden normaalikuluman ulkopuoliset lisäpalvelukulut eivät kuulu leasingsopimuksen hintaan. Leasingsopimuksen ulkopuolisia korjauksia tai palveluja voidaan totetuttaa työnantajasi hyväksynnällä, jolloin niiden kulut laskutetaan työnantajaltasi. Yleisimmät asiat, jotka eivät sisälly sopimukseen, ovat GPS-karttojen päivittäminen tai niiden tilauksen uusiminen, lattiamattojen vaihto ja latauskaapelin hankinta. Sopimus ei kata myöskään sellaisten varusteiden huoltoa tai ylläpitoa, jotka eivät ole auton vakiovarusteita (esimerkiksi työkalut ja erikoisvarusteet). Mikäli olet epävarma, kuuluuko haluamasi huolto- tai lisäpalvelu sopimukseesi, ota etukäteen yhteys Arvalin asiakasvastaavasi tai soita asiakaspalveluumme , p. +358 9 8254 1234.

Mitä teen, jos renkaani ovat kuluneet? 
Renkaiden uusiminen normaalin kuluman vuoksi kuuluu leasingsopimukseesi. Renkaat tarkastetaan aina kausivaihdon yhteydessä yhteistyökumppaniemme rengasliikkeiden toimesta, ja tarvittaessa renkaat uusitaan kausisäilytyksen aikana. Mikäli renkaasi ovat kuluneet kesken ajokauden tai olet epävarma renkaiden uusinnan tarpeellisuudesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme  p. +358 9 8254 1234.
Lue lisää rengaspalveluistamme.

Kuuluvatko talvi- ja kesärenkaanvaihdot sopimukseeni? 
Kyllä, talvi- ja kesärenkaanvaihdot sekä renkaiden kausisäilytys kuuluvat leasingsopimukseesi.
 Rengaspalvelut hoituvat valikoitujen kumppaneidemme toimipisteissä ympäri maan. Tarkista rengaspalveluiden toimipisteet.

Missä vaihdatan ja säilytän autoni kesä- tai talvirenkaat? 
Renkaiden vaihdoista ja säilytyksestä vastaa Arvalin osoittama yhteistyökumppani. Tällä hetkellä yhteistyökumppanimme ovat Euromaster, RengasCenter ja Vianor. Lue lisää Renkaat ja rengaspalvelut -sivulta.


Vahingot ja vakuutus

Mitä teen onnettomuuden tai vaurion sattuessa? 
Vakavissa vahingoissa soita aina ensin hätäkeskukseen (112). Ole myös mahdollisimman pian yhteydessä Arvaliin vahingon selvittämiseksi, p. 09 8254 1234, ja lähetä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön sekä kopio Arvalille. Mikäli kyseessä on ilkivalta, varkaus tai muu vaurio, jossa tekijä on tuntematon, ole yhteydessä poliisiin. 
Mikäli vaurio estää matkan jatkumisen, ole yhteydessä tiepalveluumme 24/7 p. 09 8254 1200. Lue lisää ohjeita Vahingot -sivulla. Mikäli sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, p. +358 9 8254 1234.

Milloin kannattaa olla yhteydessä Arvalin tiepalveluun? 
Arvalin tiepalveluun kannattaa olla yhteydessä aina, kun matka syystä tai toisesta katkeaa – kun autoosi tulee rengasrikko tai esimerkiksi tekninen vika. Arval 24/7 Tiepalvelu auttaa ympäri vuorokauden, puh. +358 9 8254 1200. 

Lasivahingot 
Kiveniskemien tapauksessa tuulilasia ei välttämättä tarvitse vaihtaa, vaan se voidaan paikata. Tällaisessa tapauksessa ei tarvitse tehdä vahinkoilmoitusta, vaan voit viedä auton suoraan korjattavaksi kumppanimme Autoklinikan toimipisteisiin, jopa ilman ajanvarausta. Jos autosi tuulilasi on haljennut tai vaurioitunut pahemmin, tulee se vaihtaa uuteen. Tällaisessa tapauksessa ole yhteydessä omaan vakuutusyhtiöösi ja Arvaliin tuulilasin vaihtamiseksi.


Usein kysytyt kysymykset - Autopäättäjä

Huoltoleasing ja sopimukset

Mitä huoltoleasing tarkoittaa? 
Huoltoleasing tarjoaa vaivattoman ja huolettoman ratkaisun yritysautoilu
u
n. Huoltoleasing on yksi autoleasingin malli ja helppo tapa hankkia yritykselle leasingautoja. Se tarkoittaa pitkäaikaista ajoneuvon vuokrasopimusta, joka sisältää autoon liittyviä erilaisia palveluita. Arvalilla esimerkiksi kaikki auton arvon alenemiseen, huoltoihinkorjauksiin sekä renkaisiin liittyvät kustannukset sisältyvät auton vuokraan, eikä asiakkaalle tule ylimääräisiä kuluja. Lue tarkemmin, mitä huoltoleasing on täällä: Huoltoleasing avattuna – 5 kysymystä ja vastausta yritysautoilusta ja leasingista. 

Mitä etuja huoltoleasing tarjoaa verrattuna auton omistamiseen tai rahoitusleasingiin? 
Huoltoleasing tarjoaa hallinnollista helppoutta ja taloudellista ennakoitavuutta. Sen avulla voit vuokrata autoja sitomatta pääomaa niiden hankintaan, vältyt yllättäviltä menoilta ja sisällytät kaikki yritysautoilun kustannukset yhteen kiinteään kuukausimaksuun. Lisäksi huoltoleasing vähentää riskiä verrattuna perinteiseen auton omistamiseen tai rahoitusleasingiin. Tutustu tarkemmin huoltoleasingin hyötyihin täällä: Huoltoleasing avattuna – 5 kysymystä ja vastausta yritysautoilusta ja leasingista.

Kuinka pitkiä huoltoleasing-sopimuksia Arval tarjoaa? 
Meiltä löytyy erilaisia sopimustyyppejä, joilla voi kattaa yrityksen ajoneuvotarpeet aina muutamista päivistä useisiin vuosiin. Tarjoamme myös joustavia, keskipitkän aikavälin tarpeisiin sopivia sopimuksia.

Onko sopimukseen mahdollista tehdä muutoksia kesken sopimuskauden?
Sopimukseen voi, ja tiettyjä muutoksia jopa kannattaa, tehdä kesken sopimuskauden. Esimerkiksi sopimuksen kilometrimäärää kannattaa muuttaa todellisia kilometrejä vastaavaksi hyvissä ajoin.
Voimme myös muuttaa tai jatkaa sopimuksen kestoa ja lisätä sopimukselle palveluita (kuten polttoaine- tai latausratkaisuja). Huoltoleasingpalvelumme on joustava, ja teemme muutoksia yrityksesi ja kuljettajiesi tarpeiden mukaan. Ole yhteydessä Arvalin asiakasvastaavaasi tai kysy lisää asiakaspalvelustamme,
p. +358 9 8254 1234.

Voiko sopimusta siirtää toiselle kuljettajalle? 
S
opimuskauden aikana sopimukselle voidaan määrittää uusi kuljettaja (käyttäjä) yrityksen sisällä lisäpalveluhinnaston mukaisesti. Ole yhteydessä Arvalin asiakasvastaavaasi tai kysy lisää asiakaspalvelustamme,
p. +358 9 8254 1234.

Mitä tapahtuu, jos haluan lopettaa sopimuksen ennenaikaisesti? 
Sopimus on mahdollista purkaa ennenaikaisesti, mutta sen ennenaikaisesta purkamisesta aiheutuu purkukulu. Mikäli harkitset sopimuksen ennenaikaista purkamista, ota yhteyttä Arval asiakasvastaavaasi
tai asiakaspalveluumme, p. +358 9 8254 1234.


Lisäpalvelut ja vakuutukset

Millaisia lisäpalveluita voin valita huoltoleasingsopimukseen? 
Arvalilta saat mm. leasingautojen vakuutukset, ajoneuvoveron hallintapalvelun, sijaisautopalvelut, polttoainekortit ja latausratkaisut, huoltoonnoutopalvelun, telematiikkapalvelut sekä kalustonhallinnan. Kysy tarpeisiisi sopivista lisäpalveluista Arval asiakaspalvelusta (p. +358 9 8254 1234) tai lue lisää: Kaikki palvelut käden ulottuvillasi.

Miten vakuutan autokantani? 
Voit vakuuttaa yritysautot ja muut yrityksen ajoneuvot valitsemassasi vakuutusyhtiössäHelpoiten leasingkaluston vakuuttaminen sujuu suoraan Arvalin kautta. Tarjoamme Arvalin ajoneuvoihin Greenval-vakuutuksia, jotka valitsemalla saat vakuutukset samalle leasinglaskulle ilman ylimääräisiä hallinointikuluja. Asiointikin helpottuu, kun yksi ilmoitus Arvalille riittää monessa asiassa – myös helposti My Arval -sovelluksen kautta.
Lue lisää: Greenvalin vakuutukset pähkinänkuoressa

 


Autopolitiikka, autokannan hallinta ja konsultointipalvelut

Miten Arval voi auttaa autopolitiikan laatimisessa? 
Arval Consulting tarjoaa asiantuntevaa apua autopolitiikan
laatimisessa
. Hyödynnämme konsultointimme pohjana laajaa dataamme verotuksesta, käyttövoimien muutoksista ja parhaista käytännöistä. Tarjoamme kohdemarkkinaan räätälöityä neuvontaa, telematiikkapalveluja autokannan seurantaan ja kustannusten optimointiin sekä apua yleisesti askarruttaviin asioihin, kuten sähköautojen latausratkaisuihin, polttoainekortteihin ja sopimusaikoihin. Omat paikalliset Business Managerimme neuvovat juuri Suomen toimintaympäristöön liittyvissä asioissa. Lue lisää Arvalin konsultointipalvelusta: Arval Consulting

Millaisia työkaluja Arval tarjoaa autokannan hallinnointiin? 
Asiakkaanamme saat aina henkilökohtaista tukea
ja palvelua asiakasvastaavaltasi kaikissa autokannan hallinnointia koskevissa kysymyksissäsi. Meillä voit ottaa käyttöösi myös Arval Connect -telematiikkapalvelun, joka helpottaa autokannan hallintaa ja päätöksentekoa. Palvelu yhdistää ajoneuvojen älykkään seurantajärjestelmän ja digitaalisen alustan mahdollistaen autokannan tehokkaan hallinnoinnin. Kuljettajien tueksi tarjoamme helposti saatavilla olevan asiakaspalvelun lisäksi My Arval -sovelluksen, jonka avulla he voivat esimerkiksi hakea raportteja autoiluunsa liittyen ja tehdä vahinkoilmoituksia. Kaikki palvelut sisältyvät yhteen huoltoleasing-laskuun ilman lisäkuluja.
Lue lisää Arval Connectista ja My Arvalista.

Mitä My Arval-työkalu tarjoaa autopäättäjälle? 
My Arval Fleet Manager -työkalu helpottaa autokannan hallinointia niin kokonaisuutena kuin yksittäisten ajoneuvojenkin osalta. My Arvalissa ajoneuvojen seuranta ja raportointi sekä, sopimus- ja laskutusasiat ovat saatavilla yhdessä portaalissa nopeasti ja helposti.Tutustu My Arval -sovellukseen.


Pakettiautot ja muut hyötyajoneuvot

Millaisia hyötyautoja Arval tarjoaa? 
Merkkirippumattomana toimijana Arval tarjoaa kaikkia Suomessa myytäv kevyitä hyötyajoneuvomalleja, esimerkiksi pakettiautoja. Sähköistettyjen pakettiautojen valikoima laajenee jatkuvasti. Voit luottaa asiantuntemukseemme, kun pohdit, millaiset hyötyajoneuvot ja käyttövoimaratkaisut palvelisivat parhaiten juuri teidän yrityksenne ajotarpeita.

Millaisia varusteita hyötyajoneuvoihin voidaan lisätä? 
Hyötyajoneuvoihin voidaan lisätä kaikkia tieliikenteeseen hyväksyttyjä lisävarusteita tarpeiden mukaan. Arval hankkii lisävarusteiden tarjoukset suoraan osaavilta yhteistyökumppaneilta, jolloin sekä varustelu että sen kustannus saadaan kätevästi sisällytettyä yhteen tilaukseen. Lisävarusteita ei kuitenkaan lähtökohtaisesti sisällytetä huoltoleasing palvelujen piiriin. Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi lisävarusteiden ylläpitäminen, viat tai huoltaminen eivät kuulu huoltoleasingsopimukseen.


Vähän käytetyt autot

Voimmeko liisata yrityksellemme myös vähän käytettyjä autoja? 
Ehdottomasti. Arvalin vähän käytettyjen autojen leasingvalikoima päivittyy jatkuvasti, ja tarjolla on malleja vaihtelevasti kaikkiin kokoluokkiin. Saatavilla on monipuolisesti myös sähköautoja, hybridejä ja ladattavia hybridejä, joita saadaan valikoimaan koko ajan enemmän. 
Vähän käytetyn auton leasing tarjoaa lähes uuden, vähän ajetun auton edut kustannustehokkaasti. Kaikki valikoiman autot ovat tarkastettuja ja huollettuja, minkä lisäksi saat ne nopeasti ajoon. Ajantasaisen valikoiman näet vähän käytettyjen autojen verkkokaupastamme

Millainen toimitusaika vähän käytetyissä autoissa on? 
Kaikki valikoimamme vähän käytetyt autot ovat valmiina varastollamme, joten saat ne nopeasti ajoon. Palvelulupauksemme mukaisesti toimitusaika on maksimissaan kaksi viikkoa, ja toimitamme auton minne vain Suomessa tarpeesi mukaan.

Miten vähän käytetyt autot valikoidaan? 
Arval Auto
Select -verkkokauppaan huolella valikoidut, vähän käytetyt autot ovat Arvalin leasingasiakkailta palautuvia autoja. Lisäämme vähän käytettyjen autojen valikoimaan vain hyväkuntoisia, usein käytännössä uudenveroisia autoja, jotka ovat lähes aina myös merkkihuollettuja. Tyypillinen auto on enintään noin kolmen vuoden ikäinen ja alle 100 000 kilometriä ajettu. Lue lisää kriteereistä, joilla valitsemme vähän käytetyt autot verkkokauppaamme


Sähköajoneuvot ja ladattavat hybridit

Kuuluvatko latauskortit sopimukseen? 
Latauskortit ja erilaiset lataus-ratkaisut, kuten kotilatausasemat, on mahdollista sisällyttää sopimukseen lisäpalveluina. Tarjoamme mahdollisuuden useiden lataustoimijoiden ratkaisuihin kumppaniemme kautta, ja saat latauskustannukset kätevästi samalle leasinglaskulle.

Kuuluvatko kotilatausasemat sähköautojen leasingsopimuksiin? 
Kotilatausaseman saa Arvalin kautta lisäpalveluna samalle leasingsopimukselle autokohtaisesti. Suosimme kumppaniemme kautta asennettavia älykkäitä latausasemia, jotka mahdollistavat kulujen tehokkaamman hallinoinnin. Kotilatausratkaisu osana leasingsopimusta on vaivaton ratkaisu sekä päättäjälle että kuljettajalle, sillä hallinnointi jää Arvalille ja saatte kulut samalle leasinglaskulle. Huomioitavaa on, että kotilatausasema on auton verotusarvoa nostava lisävaruste.

Miten sähköautojen käyttökustannuksia hallitaan?
Sähköautojen käyttökustannuksia voi hallita muun muassa sisällyttämällä kotilatausasemat autopolitiikkaan ja lisäämällä ne yrityksen leasingsopimukselle. Toimipistelatauksen tarjoaminen työpaikalla 
on yksi vaihtoehto käyttökustannuksien hallinnointiin. Julkisilla latausasemilla ladattaessa kustannuksia voi helposti hallita, kun ottaa käyttöön useamman tarjoajan lataustunnisteet tai lataus-sovellukset. Näin vältyetään kustannuksia nostavalta roaming -maksulta, joka veloitetaan siirtomaksuna toisen palveluntarjoajan latureita käytettäessä.

Miksi Arval?

Voit luottaa meihin:

Yli 30 vuoden kokemus leasingalalta kansainvälisesti

Arval palveluntarjoajana:

Ammattitaitoinen henkilökuntamme auttaa löytämään parhaat ratkaisut 

Olemme täällä asiakkaitamme varten:

Olemme asiakkaidemme apuna kaikissa autoasioissa 

Keskitymme olennaiseen:

Teemme asiakkaidemme autoilusta helppoa ja huoletonta